Olsegården 21/7

Publicerat: 2012-07-23 | 18:38:52
I lördags var jag som sagt i Olsegården och red dressyr, kan ju säga att jag aldrig vart såhär oförberedd någon gång.
Började med att vi missbedömde tiden lite, trots att vi var i stallet halv 7. Hann knappt rida fram och då ropade dom på mig, oops då satt jag i skjorta på framridningen. Då skyndade jag mig och red rakt in på banan, då sa domaren att det var flygande start haha, hur ska jag veta? Började iaf programet med att missa en volt... sedan trodde jag att jag hade kommit ihåg allt. Efter ritten sa domaren att jag hade ridit fel väg i galoppen skulle varit hela diagonalerna och jag red bara till e/b. Men hon sa att hon struntade i det för då hade jag blivit utesulten (a). Så går det när man läser programet på 5min kl 11 på kvällen innan...
Nobless var iaf mjuk och fin, för slö för min smak men trevligare än vad hon varit på hela veckan.
Red endast en LC:2 (var anmäld till LB:0 oxå men strök mig). Det var första gången jag rede lc på över två år och min mamma var sådär lagom road för hon tycker jag har växt ifrån det men eftersom hon hade gått så dåligt det senaste var det lika så väl kände jag. Red i vilket fall på 65,357% och hade jag inte ridít fel hade jag fått nästan 67%.    
Fick som vanligt kommentarena att jag har en lydig ponny och rider mjukt :)
 
(ja jag vet att min ponny har x antal kilo för mkt på sin kropp nu, men lugn det är sommar)
 
 
 
 
 
 
 
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback