Privathäst på ridskola?

Publicerat: 2012-01-14 | 22:19:26
Såg på en blogg (tacc.blogg.se) att therese och carro hade fått frågan om dom skulle kunna sälja sin häst till en ridskola och tyckte det var en rolig fråga så tänkte köra ett inlägg på det jag med.

Personligen skulle jag kunna det om jag visste att hästen skulle passa och trivas samt att jag skulle veta att ridskolan var bra.
Nobless hade aldrig passat på en ridskola, hon hade varit alldeles för agressiv samt måste ha en/två personer som sköter henne som hon kan lita på.
Sen om jag hade haft en tävlingsponny ssom älskade att tävla (på relativ hög nivå) hade det inte varit schysst att sälja den till en ridskola.

Om jag hade haft en ponny/häst som jag hade tänkt sälja och passat på ridskola så skulle jag t.ex. kunna med gott samvete kunna sälja den till Billdal. Där har dom utprovade sadlar till hästarna, passande foderstater, täcken om det är kallt/regnigt, utbildad personal som rider igenom dom m.m.
Men hade jag sålt till en ridskola skulle jag själv veta att dom vart bra, men många ridskolor sköter ju sina hästar betydligt bättre än privatpersoner.
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback