Nobless och min resa

Publicerat: 2012-01-02 | 10:15:17
Den 22 Mars 2009 köpte vi Nobless från en tjej i varberg. Då var hon 11 år och hade bara hoppat några små clearrounder. Men jag köpte ingen tävlingsponny för o tävla de högsta klasserna, jag köpte en bästa vän att ha roligt med. Sen hade vi ju räknat med lite små tävlingar och det är nu de sista året som jag har tyckt det varit roligt att tävla och vill satsa mer på det.



Under 2009 startade vi två lokala tävlingar, första med felfri LD o ett pet i LC. Andra med ett stopp i LD o dubbelnolla o första utanför placering i LC. Vi hoppade mycket clearrounder på 70-80 o hade många rosetter med oss hem.
Vi startade också några clearround dressyrer med helt ok resultat samt dressyr KM där vi kom tvåa i LB.












2010 tävlade jag iprincip bara hoppning. Tror det vart två eller tre lokala starter i dressyr som gick väldigt dåligt, runt 55% eller ngt sånt o då ville jag mest tävla hoppning.
Vi var med i bohuscupen jag o två kompisar, men tyvärr så ville min kompis ponny inte vara med riktigt och eftersom vi bara var tre i laget fick vi ju inte räkna bort ngt resultat.
Nobless skötte sig o var felfri på hinder i dom klasserna, tror jag la ngn volt ngn gång bara. 
Hösten vart sådär. Vi var nästan alltid felfria i LD, men i LC stannade hon o hade sig, jag vart så himla höjdrädd...









2011 började rätt bra, startade några LD o LCer o var felfri i alla LDer o något/några stopp i LCerna. Sen vart det grästävling på Alleby, där går det alltid dåligt men nu hoppade hon några hinder iaf.
Men det var i maj när jag var på valsäng och skulle hoppa LD+5 o LC, jag kom över dom två första räckena i LD+5 klassen sen var det den där oxern som jag  redan tyckte var hög på bangången, där tog det stopp. Jag hoppade om 1an och strök mig ur LCn. Insåg att jag bara är så fruktansvärt nervös på hopptävlingar att jag inte ens tycker det är kul.
Startade två dressyrer under sommaren och en nu i höst sen drog skadan igång. Red 3st LBer runt 60%. Då jag inte hade tävlat dressyr på länge var tanken att denna hösten skulle vart mer omskolning, få henne att slappna av vid domaren, staketen, blommorna m.m. Men tyvärr blev det ju bara ett par starter av denna säsongen.











Nobless har gått från att vara en ponny som har gått under lod till en ponny som bär sig själv. Från att vara svårfångad i hagen till att komma och möta en. Från att ha tagit upp till 3h att lasta till att bjuda och börja trava när hon ser en transport.

Hon har gjort enorma framsteg. Nu ser vi fram emot 2012.
Målen är att:
* Få stadiga ritter och placeringar i lokala o regionala LBer.
* Starta LA både lokalt och regionalt med bra resultat.
* Hoppa några LDer med felfria resultat.
* Att byterna ska sitta klockrent.


<3
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback