Mitt lilla kräk...

Publicerat: 2012-01-06 | 13:11:37

Idag red jag till den ängen där hon var helt galen på nyår. Började att skritta o trava lite, klättrade osv.  och hon vart duktig. Sen när jag  skulle galoppera flög hon iväg o stack, wtf liksom. Två gånger när jag försökte fatta galopp stog hon bara o bocka, stegra, lufthopp efter att hon hade sprungit. När hon blir stressad blir hon helt blockad tyvärr.
Så jag körde lite mer skrittarbete och travade lite. Sen galopperade och då var hon duktig. Galopperade 5 gånger upp över ängen och hon skötte sig fint.
Hon blir ju tyvärr sån här ibland, eller stuckit har hon inte gjort på aas länge (om man inte räknar med nyår) men idag var det minusgrader (på nyår med) då blir hon taggad och sen är man på en mega stor äng och då är hon alltid taggad. Gäller bara att vara bestämd. Ska rida dit imon med och då har hon antagligen skärpt sig. Hon är ett sto och blir hon stressad blockeras det liksom för henne. 
Hon bråkade liksom max 5 minuter av de 60 minutrana jag var ute, endå förstör det så mkt...

Igår beställde jag licenser, bra att få gjort det.



 

Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback