Boots

Publicerat: 2012-01-22 | 10:36:19

Jag använder själv nästan bara boots när jag använder broddar (samt framridning på tävling som pricken över i:et). Jag använder bara boots fram, för säkerhetsskull. Nobless har aldrig fått ett broddtramp eller liknande (tack o lov) så använder det bara för säkerhetsskull.
Nobless kan inte ha gummiboots, de får hon skav utav med en gång. Så jag har två olika sorters boots. Dels neoprenboots. Sånna från catago. Dom tycker jag är bra och billiga (runt 120-150kr/paret). Där har jag ett par guldiga, ett par silvriga och ett par röda.
Sen har jag också fårskinnsboots. Dom köpte jag på svensk ridsport för 200-300kr. Minns inte riktigt, dom kan även vara från eskadron... mitt minne är dåligt.
Men dom tycker jag är superbra, inga skav här inte. Det enda som är synd är att fårskinnen blir så smutsig med en gång ;)

Sen använder jag ju det ibland till fotningar som en snygg detalj, dock brukar jag bara sätta på dom vid själva fotningen och inte under ridpasset då ;)


Fårskinnsbootsen


Guldiga catagoboots


Röda catagoboots


Silvriga catagoboots

Ingen kopiering från min blogg är tillåten!
Postat av: Emelie

Hej, jag har tävling på bloggen och undrar om du vill vara med. Det skulle vart jättekul.



http://norrakullensstalls.blogg.se/2012/january/tavling-har-pa-norrakullensstall.html#comment



Ha det bra!

// Emelie

2012-01-22 | 12:19:53
URL: http://norrakullensstalls.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback