Långa avstånd

Publicerat: 2012-02-18 | 16:09:56
Får ni liksom jag fortfarande Häst & Ryttare? Jag tycker att den har endel bra saker, och i senaste numret blev jag rätt chockad. Det var ett ganska långt reportage om att ha häst i Kiruna. Där dom berätta att till närmsta tävling i trakten vart det 12 mil. För att kunna göra en hältutredning var man tvungen att åka 30 mil - ENKELVÄG.
Det är helt sjukt vad man blir "bortskämd" att bo i en storstad. Vi har två veterinärkliniker med ca 40 min avstånd från vårt stall, en åt varje håll helt enkelt (ale och åby).
När jag har vart o tävlat i Himledalen och det vart 1,5h lite mer enkelväg har jag tyckt det vart as segt, tänk 3h transportväg totalt haha.

Men det är ju helt klart en vanesak. Vad ska man göra liksom? Norrländarna (säger man så?) är galet tåliga, klarar iskalla vintrar, har långt till allt och vintertid jätte mörka dagar och på somrarna tvärt om. O vi i söder klagar när det är 10- och på allt annat orelevant.

Så en HISS till alla Norrländare :D


Såhär ser nog inte många paddockar ut (särskillt inte i norrland) den nuari. Bilden är dock från 2011, den 1/1 -11
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback