Jag som häst

Publicerat: 2012-04-10 | 15:37:44
Det är väldigt intressant att tänka hur man själv hade varit som häst.

Utseénde:
Jag som ponny hade varit långbent och spinkig. Väldigt kräsen då det gäller mat och min ägare hade troligtvis överöst mig med betfor och morötter.
Jag skulle avskyrt att smutsa ner mig och skulle därför sällan rulla mig.
Jag skulle vara en häst som stod och frös i hagen oavsett oom jag hade haft 400g helhals på mig när det vart 15 grader ute.

Ridmässigt:
Jag skulle alltid vilja göra mitt bästa samtidigt som jag skulle varit en väldigt krävande häst. Jag tror det hade varit rätt jobbigt att arbeta mig då jag är rätt lat av mig, på arbetssättet.
Sedan hade jag varit pigg och hoppat sjukt bra när jag väl hoppat. Jag tycker det är kul att busa och jävlas lite så jag skulle som häst stanna när jag kände för det och hoppa när jag kände för det.
Jag skulle varit en väldigt klantig häst, som ofta gick omkull och skadade mig själv, dock skulle inte detta vara några långvarande skador.
Ute hade jag varit rätt pigg och lite fjompig. Dock hade jag avskyrt att bli riden i regn och dåligt väder.

Jag hade varit ett typsikt fuxsto som krävde en lugn och rutinerad ryttare med tålamod. Med den rätta ryttaren skulle jag säkert kunna gå upp till regional LA i hoppning, men på de högsta höjderna stannar jag ut mig...


Kapaciteten har jag, dock saknas viljan...
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback