Gårdagens hoppträning

Publicerat: 2012-04-11 | 08:02:56
Igår var vi nere i Kungsbacka och hoppträna. Poni var väldigt pigg, vilket jag misstänkte att hon skulle vara. I början jobbade vi mycket med vägar och lydnad och ta ordentliga vägar så det blev förvänd galopp ett tag.

Hon hoppade bra under hela passet, dock rev hon ganska mycket, men tror hon vart väldigt trött.
Det blev dock ett missförstånd när vi skulle hoppa kombinationen. Jag backade in henne i kombinationen vilket ledde till ingen fart alls där och tror ni inte då änglaponin hoppar en oxer på lite över 1m stillastående. Såklart river hon det, men endå. Så vi båda blev lite osäker (mest jag) och en gång efter det när vi kom helt galet sprang hon då undan - helt rätt. Men när jag red ordentligare till hindret kom hon mkt bättre och hoppade det som ingenting =)

Juste ja, jag lyckades stuka min fot oxå. Igår trodde jag bara det var en enkel vrikning men idag kan jag knappt stödja på foten, jag vet inte hur jag lyckas? För jag ramla ju inte av eller något ;o

Här kommer lite bilder mamma klickade:


Uppvärmning


Uppvärmning









Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback