Bra ridövning

Publicerat: 2012-04-18 | 22:17:59
Igår red jag denna övningen med Nobless. Det var tre övningar i denna övning och syftet är lydnad. De tre "övningarna" är korrekta vägar, riktiga fattningar samt avsaktningar.

Man börjar med att sitta ner i traven (röd markering)  och vända snäft upp på en bom och sitta ner i traven till man kommer fram till konorna (gula pluppar) och därifrån galoppera (grönt) 10 meter (bilden är oproportionerlig) och hoppa det lilla hindret (med vattenmatta under valde jag) sen innan nästa konor (10 meter då med såklart) sakta av till trav, ta ut vägen runt konan så man inte genar och göra detta åt andra hållet.

Till min stora förvårning skötte Nobless detta jättebra. I början var det väl lite svårt att sakta in men sen så kortade hon automatiskt av sin avsprångspunkt så hon skulle vara lätt att reglera. Vi säker 30-40 fattningar under passet totalt, och 1 blev fel. Jättebra för att vara Nobless. 
Eftersom syftet endast var lydnad var hindret endast 60cm så att man inte skulle focusera för mycket på det. 




Det lilla hindret, iphone bild :)
Ingen kopiering från min blogg är tillåten!

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR!
Här nedanför kan du skriva din kommentar.Jag har inte satt en "spärr" där jag godkänner kommentarer innan de publiceras, det betyder att din kommentrar kommer synas med engång. Du har alltså ett ansvar att se till att du inte skriver taskiga saker. Men det betyder inte att du inte får berätta din åsikt om du känner att något av de jag skriver känns fel. Annars får du kommentera HUR mycket du vill! :D




Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback